Dus dat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Flierman - WaarBenJij.nu Dus dat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Flierman - WaarBenJij.nu

Dus dat

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

29 November 2009 | Suriname, Paramaribo

Ik zie net dat ik onbewust telkens rond de 30e en de 9e van de maand een nieuw bericht op mijn blog zet, en aangezien het weer bijna de 30e is het weer tijd voor een update.

Inmiddels hebben we al weer afscheid moeten nemen van de eerste mensen, erg jammer. Nog een leuk verjaardags “glitter en glamour” feestje gevierd op White Beach. Meerdere keren uit eten en op stap geweest. Stage gelopen. Serieus overwogen om de overstap te maken naar Chinees fotomodel. Ruzie gemaakt met een hangmat verkopende Surinamer. Henk Tanck nog een keer tegengekomen. Vrienden geworden met de minister van Onderwijs (Edje). Vrijdagmiddag borrels gehouden bij Zin. Met 3 militairen op stap geweest. Propaganda praatjes van de huidige regering meegemaakt. En nog van alles meer. Dus dat.

Ook zijn we afgelopen dinsdag, de vooravond voor Srefidensi dey (onafhankelijkheidsdag) naar een concert geweest, van een populaire Jamaicaanse reggaezanger, Mavado. Wat een zeer mooi avond was. Het is niet eens zo goed te omschrijven, je had er bij moeten zijn. In ieder geval wel duidelijk dat zoiets niet in Nederland zou kunnen. Op een gegeven moment stonden er 10 security mensen om alle doorgedraaide fans van het podium te duwen. Werden de geluidsboxen op een andere (veiligere) plek neergezet, en ontstond er om de haverklap een steekvlam naast je oor omdat een aantal mensen dat wel een mooi effect vonden hebben. Maar uiteraard werd er niemand van het terrein afgegooid. Wij wouden uiteraard ook wel even de echte sfeer mee proeven vlak voor het podium. En die was daar ook zeker goed, tot dat ik merkte dat er iemand aan mijn kont zat, nouja dat gebeurt wel vaker, en ja we zijn in Suriname…Toch maar even omgekeken, en ja hoor, tasje open en telefoon gestolen. Hebben dus ook de eerste beroving meegemaakt hier..Gelukkig was het een hele oude *** telefoon, (sorry Arnoud, het was best een fijne telefoon hoor) die eigenlijke toch al niet echt meer goed werkte en zat mijn camera nog wel in mijn tas, dus heb er geen mindere avond om gehad. Toen Mavado vond dat hij klaar was met optreden, na drie kwartier al ofzo, en achter de schermen verdweem, waren daarmee ook alle Surinamers binnen 2 minuten vertrokken. Ik weet niet hoe ze het doen, maar misschien iets voor de organisatie van de tentfeesten in Wesepe en Averlo, waar het juist gebruikelijk is om zo lang mogelijk te blijven staan, al is er geen muziek of drank meer, om zich daar toch eens in te verdiepen.. Daarna hebben Emmely en ik nog even een gezellig afterprogramma gegeven op het drumstel, met sate stokjes, nou toen was de avond bijna compleet. Nog wat drankjes afhandig gemaakt voor weinig geld, en ons nat laten regenen omdat we op de taxi moesten wachten. Aangezien het toen best wel koud was geworden, leek het ons wel verstandig om een Surinaamse vlag van de kant te halen om ons hier aan te op warmen. Dus de eerste souvenirs zijn ook binnen. Conclusie; mooie avond!
Woensdag was het toen Srefidensi dey zelf, na uiteraard eerst flink uitgeslapen te hebben, en daardoor het defilé voor de president enzo gemist te hebben, zijn we rond uurtje of 2 weer naar de stad gegaan, hier stonden toen overal allerlei kraampjes met Surinaamse dingen en uiteraard heel veel eten. Erg gezellig allemaal, veel Surinaamse vrouwen en kinderen in van die traditionele kleding, echt leuk om te zien. Uiteraard zelf ook zo’n rok aangeschaft. En wat gegeten aan de Waterkant, waar het altijd gezellig is. Nog een rondje gemaakt door de Palmentuin, die afgesloten was, maar de Surinaamse gemeenschap dacht wij vieren altijd Srefidensi in de Palmentuin, dus dit jaar ook. Kortom ook weer een geslaagde dag.
En eigenlijk zouden we dit weekend een tripje gaan maken naar Brownsberg en Berg en dal, maar de auto was stuk ofzo, dus dat word volgend weekend.
Zo, ik vind het nu wel weer mooi geweest voor vandaag. Binnenkort weer keer meer!
Dus dat.

Foto’s uiteraard weer op http://picasaweb.google.com/karinflierman


  • 30 November 2009 - 16:01

    Mam:

    leuk verhaal.
    kijk er al naar uit om het allemaal te zien.
    Doei

  • 30 November 2009 - 19:51

    Carolien:

    Je verveelt je geloof ik niet en aan avonturen geen gebrek!
    We kijken uit naar je volgende bericht.

  • 30 November 2009 - 20:24

    Carla:

    Hoi Karin,

    Geweldig om allemaal te lezen, je bent volgens mij al wel met deze stage klaar want correspondent spelen gaat je goed af!! Nog veel fun daar.

    Groetjes Carla

  • 01 December 2009 - 18:08

    Kristiaan:

    Zoals jij het verteld lijkt echt alles wel 'chill' en 'relaxed' te zijn in Suriname. Krijgen we nog wat meer actie (razende reporter toch...) te zien ;-)

    Heel veel plezier nog

  • 09 December 2009 - 09:16

    Nachtzon Media:

    Hoi Karin,

    Voor een nieuw televisieprogramma zijn we op zoek naar reizigers die begin volgend jaar naar huis gaan. Als je interesse hebt, mail me, dan vertel ik je meer!

    Groetjes,
    esther@nachtzonmedia.nl

  • 09 December 2009 - 18:10

    Petra:

    Heeeey!!

    Tis weer de 9e hoor ;)
    Tijd voor een update? :P
    Haha
    Ik heb ook nog een update voor je, maar die mail ik wel ff ;)

    Xxx

  • 09 December 2009 - 18:10

    Petra:

    Oehhh en wat lees ik nu? Ga jij BN'er worden??:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

De laatste week noh?! Jaja...

02 Januari 2010

Wan switi kesneti nanga wan bun nyun jari

13 December 2009

Switi libi

29 November 2009

Dus dat

09 November 2009

Fawaka
Karin

Actief sinds 02 Aug. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22535

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 08 Maart 2012

Robert en Karin gaan backpacken

31 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: