Fawaka - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Flierman - WaarBenJij.nu Fawaka - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Flierman - WaarBenJij.nu

Fawaka

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 November 2009 | Suriname, Paramaribo

Het heeft even geduurd, misschien hadden jullie al wel verwacht dat het gebeurd zou zijn, maar nee hoor, pas vandaag….Het zal jullie allemaal verbazen, mij in ieder geval wel, maar precies 70 dagen na aankomst, bijna op de helft van mijn verblijf hier, ben ik voor het eerst uit de hangmat gevallen..En dat terwijl ik er sinds ik hier ben toch wel elke dag een keer in lig/zit, en er ook al een aantal nachten in geslapen heb…
Het ging uiteraard mooi op zijn Karins, lekker lomp en goed hard!
Met salto achterover..En er zat een fraaie draai in deze salto, en hoewel de landing iets subtieler had gekund maakte de “Whaaa” en de “Boem” weer een boel goed!Als er een jury bij was geweest, had ik zeker een 9 gekregen!

Uiteraard niks aan over gehouden, voor degene die zich nu ernstig zorgen om me beginnen te maken.. :p Verder gaat het nog steeds helemaal prima!
Na mijn vorige verhaal is er volgens mij niet eens zo super veel meer gebeurd. Laatste weekend van oktober was er Salsuri hier. Is een salsa- en zoukfestival, hele week in de stad op verschillende plaatsen al workshops en andere evenementen hier om heen.
Zaterdagavond zijn we toen naar een voorstelling geweest in het theater. Was super mooi om te zien. Er werd niet alleen maar salsa en zouk gedanst, dus was lekker afwisselend. Maar zo knap, het trillen met de billen kennen ze hier wel aardig! Daarna hadden we nog verjaardag van Suzanne, was ook weer gezellig! En zondag zijn we naar een über chill zwembad geweest, was ook eigenlijk alleen voor leden, maar een aardige man wou best 4 blonde meisjes als introducé meenemen, dus hebben heerlijk de hele gechillt op een heerlijk bedje aan een lekker koel zwembad! Genieten!

Daarna weer stage gelopen, verder niet zo heel veel bijzondere dingen gebeurd. Ben nog wel even bij de vrouw van de president geweest. Was een persmoment voor een organisatie waar zij beschermvrouwe van is. Alle agenda’s die in Nederland niet meer verkocht worden, worden hierheen gebracht en dan uitgedeeld aan de kinderen waarvan de ouders geen agenda kunnen betalen, dus dat is wel een leuke actie. Mevrouw Venetiaan was dit jaar wat minder enthousiast, want ze waren wel erg klein, het zal de recessie wel zijn.

Vrijdag was ik nog bij een persconferentie van het Leger des Heils, die gingen alweer een kerstcollecte houden voor de minderbedeelden, zodat die een kerstpakket zouden krijgen. Maar ik kan me nog totaal niet voorstellen dat we al richting kerst gaan. Nog steeds het gevoel dat het hoogzomer is, ook niet zo gek met deze temperaturen, maar wel apart dat we dus dit jaar kerst en oud en nieuw enzo in een kort rokje gaan vieren ipv een dikke winterjas!
Al begint de warmte ook al erg te wennen, ’s nachts is het soms gewoon koud, misschien maar 25 graden ofzo bbrrrrr…Extra dekentje ligt al naast mijn bed..Wordt nog wat als ik straks in februari weer naar het koude Nederland moet…

Dit weekend heb ik ook weer heerlijk gechillt, zaterdag en zondag wederom aan het zwembad gelegen, het verveeld ook nooit! En zaterdagavond hebben we Marcella’s verjaardag gevierd, en daarna weer bij de Zsa Zsa Zsu geweest, was allemaal weer erg gezellig en de Borgoe (dé rum van Suriname) stroomde weer rijkelijk! Inmiddels ook helemaal gewend aan de zoete mixdrankjes, moet straks echt weer leren wijn drinken vrees ik. Maar daar ga ik vast wel wat hulp bij krijgen..

Nou dat was het wel weer voor vandaag!

Ohja, vet leuk, alle reacties die ik krijg via mail, hier, hyves, weet ik veel waar! Altijd leuk om wat te horen vanuit Nederland!

X Karin

  • 09 November 2009 - 22:28

    Irene:

    hahahahaha! na al dat gechill moest t val-moment toch een keer komen! maar fijn dat je gewoon weer door kunt chillen ;) vindt t allemaal maar weer heel interessant! have fun weer verder!!! kussie

  • 10 November 2009 - 09:09

    Monique:

    Haha, wat een story! Zou een leuke home-video kunnen zijn denk ik ;-) xxx

  • 10 November 2009 - 10:15

    Mam:

    Had je ook wel even kunnen vertellen!!!!!
    Mooi dat het goed afgelopen is. Groetjes.

  • 11 November 2009 - 15:09

    Loes:

    Karin jij en vallen??!! haha... Het heeft idd nog lang geduurd! Zit je nu onder de blauwe plekken?:P Nou spreek je!
    Kus

  • 11 November 2009 - 16:30

    Yvonne:

    Lekker karin, zo kennen we je weer! ;)
    xxx

  • 11 November 2009 - 16:59

    Carolien:

    Ha Karin,
    Ik schiet elke keer in de lach als ik jouw verhalen lees. Ik zie zo voor me hoe je uit je hangmat rolt/dondert. Je bent een hele goede correspondent.
    groetjes

  • 17 November 2009 - 13:20

    Dinie Flierman:

    hallo karin wat leuk omdat allemaal te lezen.we blijven op de hoogte ga je goed groetjes uit Averloo

  • 18 November 2009 - 16:58

    Jacques:

    He Karin, leuk om te lezen dat het je daar bevalt. En die temperaturen zouden mij ook vast wel bevallen. In je rol als razende reporter heb je je ook in kunnen leven.... Viel plezier daar nog de komende tijd. Blijf je volgen! Gr

  • 20 November 2009 - 17:20

    Evert En Karin:

    Hoi Karin
    Mooi om te lezen dat het goed met je gaat,geniet er maar lekker van.
    groetjes

  • 27 November 2009 - 12:14

    Erik Trompert:

    Leuk om te lezen allemaal! Veel plezier nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

De laatste week noh?! Jaja...

02 Januari 2010

Wan switi kesneti nanga wan bun nyun jari

13 December 2009

Switi libi

29 November 2009

Dus dat

09 November 2009

Fawaka
Karin

Actief sinds 02 Aug. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 22520

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 08 Maart 2012

Robert en Karin gaan backpacken

31 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: