De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Flierman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Flierman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 September 2009 | Suriname, Paramaribo

Bij de aankomst op het vliegveld slaat de warmte je meteen om je oren!Het is hier echt super warm! Maar met gemak begint dat ook wel een beetje te wennen, gelukkig. Ik zit nu op stage, en daar hebben ze een flinke airco. Het is hier af en toe gewoon koud. Wel relaxed, behalve als je na een tijdje binnen zitten weer naar buiten gaat..
Ik ben afgelopen maandag begonnen met stage, en het lijkt tot nu toe allemaal wel heel leuk. De eerste week loop ik een beetje met de andere journalisten mee en vanaf volgende week ga ik zelf aan de slag. Deze week zijn we al op verschillende plaatsen geweest, wel interessant allemaal. Vanmorgen hebben we bij de ministers op de stoep gestaan. De journalisten zijn hier allemaal wel wat meer afwachtend. In Nederland wordt zo'n minister overspoeld met vragen, maar hier verteld hij of zij zelf wel wat en worden er maar een paar vragen gesteld. Wel zijn de mensen allemaal heel aardig enzo, en er zijn niet super veel journalisten dus iedereen stelt zich voor en een aantal ben ik ook al vaker tegen gekomen, dus dat is ook wel leuk.
Vorige week maandag ben ik aangekomen, en in de loop van de week kwamen er nog een aantal mensen aan. We wonen op dit moment met zijn twaalven aan de Kwattaweg. Erg gezellig! En er komen nog 3 mensen. We doen best wel veel samen, eten, op trip, salsa dansen. Erg leuk!Afgelopen weekend zijn we met zijn allen maar meteen op trip gegaan. Martijn (een jongen die gister vertrokken is na zijn stageperiode) kende een slangen- en vogelvanger, die het wel leuk vind om in de weekenden met een aantal mensen op trip naar de jungle te gaan. Zodoende zijn we eerst een bij een dierenexporteur geweest (waar hij de dieren voor vangt) en hebben we alle dieren van dichtbij kunnen bekijken. Die dieren hebben hier allemaal zulke mooie kleuren. Sommige lijken gewoon licht te geven. Hier zijn uiteraard nog een heleboel foto's van, maar het uploaden schiet hier zo niet op, dus heel af en toe zullen er eens wat foto's komen.
Daar mochten we ook allemaal even een slang om onze nek houden, dus daar moest ik dan ook maar aan geloven. Ik had de huid van een slang anders voorgesteld, maar het was nog best wel zacht ofzo..Wel geinig.
Daarna zijn we door gereden naar de jungle. Echt super mooie omgeving allemaal! Je kan je niet voorstellen dat er zoveel verschillende kleuren groen bestaan, echt heel mooi!
De wegen liggen daar vol met bauxiet, en aangezien iedereen buiten en op de auto zat, was iedereen super oranje! Wat er ook nog niet zo makkelijk af was te krijgen. Je haar kon je minstens 8 keer flink wassen.
Na een aantal uur rijden kwamen we op de plek waar we onze hangmatjes op konden hangen, en hebben we daar gegeten. Bij een vorige trip had die kerel een kaaiman geschoten, dus daar konden we nog een stukje van eten. Smaakte nog best wel goed, het is alleen wel wat taai. 's Avonds zijn we nog de jungle ingereden met een grote lamp op zoek naar wat dieren, maar helaas weinig gezien.
De volgende dag zijn we richting Tibiti gereden, naar een stroomversnelling. Helaas het is hier nu droge tijd dus er was weinig water. De stroomversnelling was helemaal droog, wel kon je nu mooi alle stenen enzo zien liggen. En in de rivier kon je nog prima zwemmen. Daarna weer richting huis om maandag met de eerste stage te beginnen.
Volgorde klopt niet helemaal haha, over stage had ik het al gehad maar goed..
Het bevalt hier allemaal dus helemaal prima!
Ohja, we zijn gisteravond ook begonnen met een salsacursus, erg geinig. Moeten die stijve Nederlandse heupen van ons toch nog een beetje los proberen te krijgen..Helemaal leuk!!
Nou heb ik het meeste allemaal wel verteld volgens mij!!
Xx Karin

Foto's op: http://picasaweb.google.nl/KarinFlierman/

• 09 September 2009 - 15:50

Carla:

Hoi Karin,

Leuk om te lezen en te horen dat het je goed gaat daar, en eindelijk een internetverbinding zodat we je kunnen volgen, we hebben je zondag wel gemist met de familiedag!! maar volgend jaar ben je erweer bij!! en wordt het nog gezelliger (kan bijna niet....grapje) nogmaals heel veel plezier, succes en nog veel meer daar in Suriname.

• 09 September 2009 - 15:56

Carol:

Leukleukleuk!
    Het salsadansen ga je ons wel even leren in de kroeg, als je terug bent;)
    Veeeeel plezier nog, geniet ervan!

Xx Carol

• 09 September 2009 - 20:11

Astrid En Mark:

Leuk om te lezen!
    Vandaag naar klooster Sion geweest voor de huwelijksmis van Anne en Rob. Best wel mooi.

Goet'n Mark

• 10 September 2009 - 12:28

Petra:

Hey!!
    Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ben erg benieuwd naar je salsamoves als je terug komt!! Ik voel al een salsa-avondje aankomen in Huize Bessemoer!! ;) haha
    De jury is inmiddels bij ons aan de deur geweest voor die posters die we opgehangen hadden van de super de boer voor die prijs van 500 euro. Ze hebben foto's gemaakt enzo, maar we hebben nog niks gehoord of we iets gewonnen hebben, dus ben benieuwd!
    Veel plezier nog daar en geniet er van!!

Xxx Petra

• 10 September 2009 - 13:20

Monique:

Hee meid!

Leuk verhaal, lekker kort ook ;) Haha, nee hoor, leuk om te lezen!

Ben benieuwd naar de foto's! Ben maandag ook begonnen bij De Tamboer, erg leuk, maar wel minder spannend in vergelijking met jou..

Genieten! Liefs

• 11 September 2009 - 15:19

Carolien:

Ha Karin,

Je weet het misschien nog niet maar volgend jaar mag jij de familiedag organiseren.(geintje)
    Wat denk je van salsadansen.
    Volgens mij zijn wij allemaal heel soepel in onze heupen!
    Je hebt dus al heel veel gezien de eerste week.
    Heel veel plezier nog.
    groetjes

• 12 September 2009 - 17:59

Evert Karin Lianne:

Hoi karin
    het gaat je erg goed in suriname zoals we dit kunnen lezen.
    maak er maar een mooie tijd van en zet de boel daar maar flink op de kop. groetjes evert karin en lianne

• 14 September 2009 - 17:48

Mam:

leuk te lezen dat je het naar je zin hebt.
    ik heb nu pas hier op de site gekeken.
    oei,oei.
    tot horens en groetjes,mam.
    P.S.staat je leuk zo'n slang om je nek.

• 22 September 2009 - 07:12

Hoi:

Waar is je auto nou?

• 22 September 2009 - 11:59

Tom:

Goed verhaal. Klinkt allemaal goed Karin.
    Doe je wel voorzichtig?

Groetjes uit Groningen

• 23 September 2009 - 12:35

Marleen :

Karin!

Bedankt voor je leuke kaartje! We moeten snel skypen!

Liefs